Conversion API’s
Er vinden grote veranderingen plaats in het media landschap. Al enkele jaren staan browsers zoals Safari en Firefox geen third-party cookies meer toe. Nu deze – ondanks dat Google dit inmiddels voor de zoveelste keer heeft uitgesteld – verleden tijd worden, kan dat flinke gevolgen hebben voor het activeren en meten van goede campagnes. Met Conversion API (CAPI) zorg je als marketeer voor betrouwbare en toekomstbestendige data in de verschillende social media kanalen zoals Facebook, Instagram, SnapChat, TikTok en Pinterest. Annalect werkt nauw samen met deze platformen en samen helpen we adverteerders dan ook het beste uit hun CAPI-integraties te halen.
CAPI (Conversion API), is een krachtige tool die adverteerders in staat stelt om gegevens en conversies te volgen en te beheren op de Social Media platformen, waaronder Facebook en Instagram. Voor marketeers biedt CAPI 3 voordelen:
- Als marketeer kun je een breder scala aan gegevens delen dan middels de Pixel.
- Conversions API geeft je meer controle over wat je deelt met de verschillende social platformen.
- Gegevensuitwisseling via Conversions API is bovendien nauwkeuriger én je hoeft je geen zorgen te maken dat data verloren gaat als gevolg van een browsercrash of een adblocker.
Onze CAPI diensten
Afhankelijk van jouw situatie, helpen we je bij het implementeren of verbeteren van jouw CAPI integratie. We bieden hands-on integraties aan waarbij ons team de volledige setup voor haar rekening neemt. Het maakt niet uit of je met een CDP werkt of niet, ons team heeft ruime ervaring met setup en implementaties voor een breed scala aan adverteerders (van FMCG tot automotive) in verschillende regio’s (van Nederland tot de V.S. en de UAE).
Heb je al CAPI geïmplementeerd, maar zijn je EMQ-scores te laag? Graag voeren we een audit uit die je helpt te optimaliseren naar hogere scores. We bieden consultancy aan van A tot Z.